זול מהר וטוב

מאת אוריה גנור // מומחה למיתוג עיסקי

בשנים האחרונות צצו כמה וכמה פלטפורמות שמבטיחות לבעלי עסקים עיצוב לוגו, או חומרים שיווקיים אחרים, במחירים זולים במיוחד ובמהירות שיא של קבלת התוצרים. בתור מעצב מקצועי, לא יכולתי שלא לגחך כששמעתי שבאתר כמו Fiverr תוכלו למצוא מאות ואולי אפילו אלפי אנשי מקצוע שימכרו לכם לוגו מעוצב במחיר של 5 דולר בלבד. אבל החלטתי הפעם לשים בצד את הביקורתיות והשיפוטיות (שהם חלקים דומיננטיים בהחלט ב – DNA של כל מעצב) ולבצע ניסוי קטן.

נרשמתי לשני אתרים שונים שלדעתי נכון להיום הם המוכרים והפופולריים ביותר בתחום. האחד הוא כמובן Fiverr והשני הוא אתר בשם Tailor Brands שמציע שירות מעט אחר, מיד אפרט על כך.

דרך אתר Fiverr פניתי לחברה שקיבלה עד היום לא פחות מ – 54,525 חוות דעת של חמישה כוכבים עבור השירות שלה, וביקשתי מהם לעצב עבורי לוגו. שלחתי להם בריף קצר המתאר בדיוק את המוצר שרציתי לקבל: לוגו טיפוגרפי בלבד, הכולל אייקון המורכב משתי האותיות S+B ושמתחתיהן יופיע הכיתוב Sagit Bederman Law Office. כתבתי להם שהייתי רוצה לקבל לוגו נקי, אלגנטי, יוקרתי ושבנוסף לכך אני אשמח לראות מעין "טוויסט" מעניין בשילוב שבין שתי האותיות העליונות. לגבי הצבעוניות כתבתי שאני מעוניין בצבעים מונוכרומטיים בלבד – שחור, לבן, אפור וכדומה.

את הקובץ אכן קיבלתי כעבור יום אחד בלבד, והעלות? 5 דולר עבור הלוגו + דולר אחד עבור השירות של Fiverr ועוד 1.02 דולר שהם מע"מ. בסך הכל שילמתי על הלוגו סכום של כ – 7.02 דולר שהם כ – 25 ש"ח.

והנה התוצאה, תשפטו בעצמכם:

באתר Tailor Brands מזמינים אתכם לעצב לוגו בעצמכם, בעזרת כלים פשוטים ונוחים מאוד לשימוש. ממשק המשתמש מצוין וכולל הרבה מאוד פונטים, אייקונים ואלמנטים נוספים שאפשר להוסיף. בנוסף לכך, בשלבים הראשונים של התהליך, ולאחר מענה על כמה שאלות פשוטות – הממשק יציע לכם כמה אופציות ראשונות לבחירה שנבנו במיוחד עבורכם על בסיס התשובות שסיפקתם. אז ניסיתי את מזלי, וקיוויתי להצליח וליצור לוגו שיוכל לספק אותי.

זו התוצאה הטובה ביותר שהגעתי אליה, לשיפוטכם:

ראוי לציין שבממשק של Tailor Brands אפשר לעצב באופן עצמאי גם ניירת משרדית כמו כרטיסי ביקור, מעטפות, ניירות לוגו וכדומה. כמה שילמתי עבור התענוג? 9.99 דולר שהם כ – 35.5 ש"ח בלבד.

לצורך השוואה בלבד, רציתי להראות לכם גם את הלוגו שאני בעצמי עיצבתי עבור יקירתי שגית בידרמן בחודש שעבר. עברתי עם שגית תהליך של כמה שבועות, וזה הילד שיצרנו יחד:

יצאתי מהניסוי ברגשות מעורבים, אבל עם מסקנה אחת ברורה. לדעתי? זה פשוט לא עובד. ניסיתי להבין למה בעצם אי אפשר לקבל לוגו טוב, במחיר זול וכמה שיותר מהר ואז נזכרתי במודל ה – STR, אז תרשו לי לספר לכם עליו.

מודל ה – STR הוא אחד המודלים הידועים בניהול פרויקטים והוא מציג משולש של יחסי גומלין בין שלוש תכונות חשובות בעולם ניהול הפרויקטים – מהירות, עלות ואיכות ביצוע. בתחומי הקריאייטיב השונים כבר מזמן אימצו את המודל כסוג של בדיחה על חשבונם של לקוחות שמבקשים לקבל את התוצרים במהירות מרבית, באיכות גבוהה ובמחיר זול. כל איש קריאייטיב שאי פעם פגשתי יעיד שאין שום סיכוי להגיע לשילוב המושלם שבין שלושת הרכיבים הללו. אגב, ברחבי הרשת אפשר למצוא את המודל כשלידו כמעט תמיד יהיה כתוב Pick any two – בדיוק מהסיבה הזו.

אם אנחנו מחברים את המודל לניסוי שאני בעצמי ביצעתי, אז בעצם אפשר לומר שאלו שלושת האופציות העומדות בפני הלקוח בנוגע לעיצוב לוגו:

האופציה הראשונה – לוגו טוב שנעשה מהר לא יהיה זול במיוחד.
האופציה השניה – לוגו זול שנעשה מהר לא יהיה טוב במיוחד.
האופציה השלישית – לוגו טוב שיהיה גם זול לא יעוצב במהירות.

וכך נראה המודל:

הפוסט הקודם
הלוגו של ג'ון סנואו
הפוסט הבא
מה אתם באמת מוכרים?
תפריט