מה אתם באמת מוכרים?

מאת אוריה גנור // מומחה למיתוג עיסקי

אחד הטיפים שדיבתי עליהם בהרצאה המשותפת עם מומחית האינסטגרם המהממת אירה קרקובסקי, ואולי גם החשוב ביניהם הוא "דעו מה אתם מוכרים", אז החלטתי לשתף גם אתכם.

זה נשמע אולי מובן מאליו, כי הרי מי מאיתנו מוכר מוצר או שירות מבלי לדעת מה הוא מוכר?! תתפלאו – כמעט כל בעל עסק שפגשתי עד היום לא באמת הבין מה הוא מוכר. ולמה זה חשוב כל כך? כדי להבין את הסיבה האמיתית לכך שלקוחות פונים אליכם, ומתוך כך, מה הם באמת מצפים לקבל מכם.

למה אני מתכוון?

כשלקוח נכנס לסוכנות של מרצדס הוא לא נמצא שם כדי לקנות רכב. הוא נמצא שם כדי לקנות נוחות, יוקרה, מעמד חברתי, טכנולוגיה מתקדמת ואת מה שיחשבו עליו כשידעו שהוא נוסע במרצדס. כלומר, הלקוח אף פעם לא יקנה מכם את המוצר שאתם מוכרים, אלא את המשמעות של המוצר הזה עבורו, את הערך המוסף שהמוצר יוסיף לחייו או את התרומה שהמוצר יתרום לו.

לפני כמה שנים שאלתי סטייליסטית שהגיעה אלי לפגישה – "מה את מוכרת?". היא ענתה לי "פגישות של ייעוץ סטיילינג אישי". תיקנתי אותה ואמרתי שמה שהיא באמת מוכרת זה את ההרגשה שתהיה ללקוחות שלה כשהם יהיו לבושים טוב.

כשתדעו מה אתם באמת מוכרים, תוכלו גם לדעת איך לפנות בצורה נכונה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהציג להם את הערך האמיתי שהם יקבלו מכם. אין שום ערך בפוסט שיווקי בפייסבוק שמתחיל במשפט כמו "פגישות ייעוץ סטיילינג אישי". במקום זאת, נסו לבחור במילים שמתמקדות בערך המוסף, בתרומה ובמשמעות. פוסט שיווקי בנוסח "תרשי לעצמך להרגיש טוב יותר עם עצמך" יביא אתכם רחוק יותר, כי הן לא מדברות על הקנקן אלא על מה שיש בתוכו.

הפוסט הקודם
זול מהר וטוב
הפוסט הבא
השפה שכולנו מבינים
תפריט